Ma ünnep van – legyűrtem az XKB-t

Bizonyára az olvasó is észrevette, hogy egy ideig nem a normális magyar ékezeteket használtam a blogomon, hanem mindenféle kalapos ű-ket, meg tildés (hullámvonalas) ő-ket. Ez azért volt, mert kidobtam a rendkívül bug-os ubuntu dapperemet a szemétbe és gentoora váltottam. (Sztem egyébként minden linux júzer eljut előbb-utóbb a gentooig. Én még SuSE 8.1-gyel kezdtem, majd 9.0 és később az Ubuntu – egy rövid ideig, amíg rá nem jöttem mekkora szar. Ennyi pénzből ekkora szart létrehozni, bakker ez nem semmi!!! Egy Debian Sid csak szépen becsomagolva. A Sid-ségét azonban a “körítés” ellenére sem tudja letagadni. Anno a SUSE egyébként jó rendszer volt, ma is fönn van a gépemen a 9.0-ás verzió, csak – többek között – a frissítése nagyon nehézkes. Az egész rendszert újra kell húzni időnként. S mivel fél éveként jönnek ki új verzióval ezért ez az “időnként” nekem egy kicsit túl sűrű)

A saját magam által manuálisan felhúzott gentooval kaptam egy nagyon stabil, jó rendszert. Egyetlen bug-ot nem tudtam megoldani, s ez az XKB – egészen a mai napig.

A bug lényeg az, hogy a billentyűzetről egy rahedli karakter hiányzik, sajnos nem csak az ú és ű, hanem többek között ezek is: @[]{} stb.

Annak ellenére, hogy a grafikus felület (nálam KDE) helyesen jeleníti meg a mások és a rendszer által írt magyar karaktereket. Csak írni nem tudok. Azaz nem tudtam!!! – hehe

Végigszörcsöltem ez internetet, de sehol nem találtam a problémára megoldást. Olvastam mindenféle bogarakról az xkbcompiler-t és különösen a magyar billentyűzetet illetően, de megoldást találtam, csak mindenféle javaslatokat, amelyek nem használtak.

Végül is megoldottam a problémát. Nem tudom pontosan, hogy hogy, de a lényeg az, hogy most már minden klappol.

Annak, aki hasonló problémával küszködik itt leírtam részletesen, hogy mit csináltam.

Ui:

XKB, gentoo, linux és a magyar ékezetek, billentyűzetkiosztás, billentyűzet Hungarian keyboard Xkeyboard xorg vagy x.org- adtam a gúglinak (is).

Hozzászólás

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.