A MÁV megint egy nagy rakás…

Hétfőn a Keletiből induló Kvarner IC-vel utaztam vissza Kanizsára. 3 kocsiból állt a szerelvény, be is ültem az elsőbe. Szép tiszta volt, kevesen utaztak rajta. 8 óra 5 perckor kellett volna indulnia, de úgy a kitűzött időpont előtt tíz perccel hangos matatásra és ordibálásra lettem figyelmes. Rosszat sejtettem: nemsokára jött a kalauz, majd közölte, hogy le kell szállni a vonatról, mert ez a vagon elromlott. Le kell csatolni, s majd helyette idevontatnak egy másik, jó kocsit. Mit lehetett tenni: leszálltunk. Húsz perc várakozás után meg is érkezett a vagon, ami persze már nem volt olyan tiszta, de legalább működőképes.

Megkérdeztem az ott álló egyik vasutast, hogy ugyanmár nem-e lehetett-e volna-e már korábban bevizsgálni a kocsit, és nem az utolsó pillanatra hagyni. Erre ő hablatyolt valamit, aminek a lényege az volt, hogy nem.

Mikor végre fél óra késéssel elindultunk, a kalauznál érdeklődtem, hogy az IC pótdíjat legalább visszafizetik-e. Mire a válasz: nem tudja, majd az SZKSZ SZVSZ vagy mittomén milyen rövidítésű főhatóság eldönti, de a célállomáson lehet majd érdeklődni.

A vonat hálistennek gyorsan haladt, ezért hozott valamit a menetidőből, de így is bő húsz percet késtünk. Na, bemegyek a pénztárhoz az állomáson, s megkérdezem: tessék mondani, visszafizetik a pótdíjat? A választ mindenki borítékolhatja: nem. S miért? Mert nemzetközi vonatok IC pótdíját nem adják vissza. És punktum.

A vonat amúgy Zágrábba ment.

Pestről nyugatra mentem és keletre érkeztem…

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

